پیشرو در طراحی و ساخت دستگاه های تست هیدرو استاتیک، گاز و هیدرولیک
پیشرو در طراحی و ساخت دستگاه های تست هیدرو استاتیک، گاز و هیدرولیک
پیشرو در طراحی و ساخت دستگاه های تست هیدرو استاتیک، گاز و هیدرولیک
پیشرو در طراحی و ساخت دستگاه های تست هیدرو استاتیک، گاز و هیدرولیک
پیشرو در طراحی و ساخت دستگاه های تست هیدرو استاتیک، گاز و هیدرولیک
پیشرو در طراحی و ساخت دستگاه های تست هیدرو استاتیک، گاز و هیدرولیک

میز تست شیرآلات صنعتی:

 شرکت مهندسی پویش سدید ایرانیان به عنوان طراح و سازنده میز تست شیرآلات صنعتی (عمومی)، به پشتوانه دانش فنی بالای متخصصین خود و تجربه فراوان در این زمینه با بکارگیری قطعات و المانهای با کیفیت از سازندگان آمریکایی و اروپای غربی، این نوع دستگاه ها را تولید و به صنعت کشور عرضه می دارد.

میز تست شیرآلات صنعتی

میز تست شیرآلات صنعتی

تست انواع شیرآلات صنعتی، عمومی (جنرال) یا مسدود کننده  مانند: Gate Valve ,Globe Valve ,Ball Valve ,Butterfly Valve و … مطابق استاندارد API 598

شایان ذکر است در صنعت این دستگاه را به عناوین دیگری همچون میز تست شیرآلات صنعتی، میز تست شیرآلات مسدود کننده، قطع کننده و میز تست شیرآلات عمومی (جنرال ) نیز می شناسند.

میز تست شیرآلات صنعتی این شرکت از دو بخش کلی کنترل پنل و سیستم کلمپینگ هیدرولیکی تشکیل گردیده است. با توجه به نیاز مشتری امکان طراحی چسبیده این دو واحد بهم و یا به صورت مجزا از یکدیگر میسر می باشد.

سیستم کلمپینگ هیدرولیکی:

  • سیستم کلمپینگ هیدرولیک دو طرفه در سه حالت Vertical ,Horizontal و Tilting  جهت انجام کلمپینگ شیرآلات صنعتی (عمومی)
  • پوشش محدوده متنوع از شیر آزمون در سایز   “56-“1
  • صفحه آب بند هارد کروم شده شیار دار به همراه اورینگهای مربوطه جهت انجام آب بندی شیر آزمون
  • قابلیت کلمپ شیر های فلنجی از نوع RF , RTJ ، جوشی از نوع Butt Weld, Socket Weld  و شیرهای رزوه ای با بهره گیری از آداپتور های مخصوص

کنترل پنل:

  • قابلیت انجام تست باهوا تا فشار 330Bar  با بهره گیری از آمپلی فایر هوای محرک هواییHaskel  آمریکا و یا کمپرسور فشار قوی محرک برقی Nardi ایتالیا
  • قابلیت انجام تست با گاز ازت تا فشار 1000Bar با بهره گیری از بوستر گاز محرک هوایی Haskel آمریکا و یا Maximator  آلمان
  • قابلیت انجام تست با مایع تا فشار 1000Bar با بهره گیری از پمپ پیستونی محرک هوایی Haskel آمریکا و یا Maximator  آلمان

سیستم انباره گاز:

از انباره گاز در کنار بهره گیری از آمپلی فایر هوا یا بوستر گاز، به منظور شارژ سیال پر فشار و کاهش زمان تست جهت انجام تستهای مربوطه به صورت Smooth و بدون ضربه استفاده    می شود. قطعاً بکارگیری سایزهای بالاتر انباره سبب انجام تست روی شیرآلات صنعتی بیشتری می گردد.  شایان ذکر است در صورت نیاز مشتری امکان بهره گیری از ظرفیت های بالاتر انباره گاز و به تبع آن انتخاب آمپلی فایر یا بوستر گاز مناسب جهت تقلیل مدت زمان انجام شارژ که نقش حیاتی در زمان تعمیرات را ایفا می کند، میسر می باشد. البته چنانچه این نوع شیرآلات می بایست تست فشار قوی با هوا شوند، بسیار توصیه می گردد که از اتاق با دیواره های مسلح و یا انجام تست درون آب استفاده شود تا خطرات احتمالی جانی به حداقل برسد.

رگولاتور فشار قوی گاز:

با بهره گیری از رگولاتور فشار قوی Tescom و یا GO آمریکا، امکان تنظیم فشار خروجی انباره گاز به مقدارمورد نظر با دقت بالایی میسر می باشد.

سیستم گزارشگیری از نتایج آزمون:

با بهره گیری از سیستم پردازش اطلاعات به همراه سنسورهای دقیق و نرم افزار مخصوص تست شیرهای اطمینان، امکان ثبت منحنی فشار- زمان به همراه اطلاعات مفید تست مانند مقدار نشتی، اطلاعات تعمیراتی و … میسر بوده و نتایج آزمون روی سربرگ شرکت خریدار  ذخیره و در صورت نیاز چاپ می گردد.

حباب شمار لیزری:

حباب شمار های لیزری این شرکت با قابلیت شمارش تعداد بسیار زیادی حباب در دقیقه و رویت همزمان حبابها، در انجام تست Seat Leakage  با سیال گاز یا هوا بسیار مفید بوده و قابلیت ارائه نتایج به سیستم گزارشگیری را دارا می باشد. البته در مواردی که مشتری نیاز به سیستم گزارشگیری نداشته باشد، امکان ارائه این دستگاه به صورت مستقل از سیستم کامپیوتری میسر بوده و خود دستگاه مجهز به سیستم پردازشگر می باشد.

قطره شمار لیزری:

قطره شمار های لیزری این شرکت با قابلیت شمارش تعداد بسیار زیادی قطره در دقیقه و رویت همزمان قطرات، در انجام تست Seat Leakage   با سیال مایع بسیار مفید بوده و قابلیت ارائه نتایج به سیستم گزارشگیری را دارا می باشد. البته در مواردی که مشتری نیاز به سیستم گزارشگیری نداشته باشد، امکان ارائه این دستگاه به صورت مستقل از سیستم کامپیوتری میسر بوده و خود دستگاه مجهز به سیستم پردازشگر می باشد.

سیستم دیجیتالی اندازه گیری نشتی:

سیستم دیجیتالی اندازه گیری میزان نشتی این شرکت با قابلیت اندازه گیری میزان نشتی بر حسب ml/min  با دقت بالا در انجام تست Seat Leakage   با سیال مایع بسیار مفید بوده و قابلیت ارائه نتایج به سیستم گزارشگیری را دارا می باشد.

سیستم های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک(Proportional Clamping- Proportional Testing):

امکان طراحی سیستم به هر حالت دلخواه مشتری میسر می باشد. در سیستم های نیمه اتوماتیک، امکان انجام تست به صورت دستی و کلمپینگ به صورت اتوماتیک  و یا بر عکس میسر می باشد که با توجه به نیاز مشتری در هنگام ساخت، ملاحظات طراحی آن به عمل می آید. در سیستم های تمام اتوماتیک، انجام هر دو پروسه تست و کلمپینگ به صورت خودکار صورت می گیرد. انجام کلمپینگ به صورت خودکار با بهره گیری از سیستم پروپورشنال می باشد. این ویژگی سبب می گردد که نیروی کلمپینگ اعمالی به شیر آزمون متناسب با افزایش فشار تست درون شیر افزایش یافته و از آسیب به بدنه شیر جلوگیری به عمل می آورد.

گارد محافظ:

با بهره گیری از صفحات پلی کربنات با ضخامت مناسب، اپراتور در هنگام تست در وضعیت ایمنی قرار گرفته و ضممن رویت شیر آزمون با خیال راحت تری تست های مربوطه را انجام می دهد. در موارد سفارشی، امکان تجهیز همین صفحات به طوری فلزی نیز میسر می باشد.

هم اکنون خرید کن